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Four5One - Artwork für U2

 zoovation  05.05.2003 um 13:37
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Das Dubliner Unternehmen Four5One hat bereits das Design von zahlreichen CDs und DVDs übernommen, z.B. für Depeche Mode, Elvis Costello, Sting und Tom Jones. Auch an der Million Dollar Hotel DVD und an U2's DVD Elevation 2001 - Live From Boston waren sie beteiligt. Im letzten Jahr übernahm Four5One das Design aller U2-Veröffentlichungen und der entsprechenden Werbe-Kampagne. Neben Cover, Booklets und Menüs für die Best Of 1990-2000 CD, die Best Of 1990-2000 DVD und die Electrical Storm Singles umfasste dies auch das Design von Promotion- und Merchandising-Artikeln, Postern und vielem mehr. In dem aktuellen Newsletter geht Four5One mit Bildern und einem kurzen Text auf die Arbeit ein. Zusätzlich wird bei der aktuellen Ausstellung in der 'Hall of Fame' in Cleveland (siehe u.a. News vom 11.Feb., 2. Feb und 8.Jan. 2003) am 14. Juni eine neue Sektion eröffnet, die ganz und gar dem (Cover-)Design von Four5One gewidmet ist, wo wohl auch ein paar verworfene Entwürfe zu sehen sein werden. Das ganze erfolgt im Rahmen einer Fan-Celebration, mitorganisiert von @U2.com.

Quelle: Four5One U2’s second Best Of release (1990-2000), was finally released in November 2002 and along with it the hit single Electrical Storm. For FOUR5ONE°, the job was to make the 1990-2000 package ‘fit’ with the previous Best Of release that we had designed, yet still retain its own identity. Coming up with an iconic image for the cover to match that of the Boy on the previous Best Of was the hard bit and although the final image of the fighting Buffalo is in many ways the obvious choice, it actually came about after many trials and much research. As part of the scheme, we also employed the use of a metallic silver as a complimentary to the metallic gold that was used on the first Best Of 1980-1990. An important part of the project was the band photography and an obvious choice was to use the photographs of U2 by Anton Corbijn. Our role here was selecting those images most appropriate as a kind of visual history of U2 through their most creative period of work; the last decade. The photographs were chosen not only for their chronology, but for the individuality and dynamism. The album formats (CD, cassette and double 12" vinyl) and the accompanying DVD, VHS video packaging and single CD formats (including a DVD format and menus design) formed only part of the project. Another large aspect was promotional and merchandising material which entailed everything from billboard posters from Sunset Boulevard to the London Underground and providing graphics for video idents and mobile phone icons.



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